magazin
Április elején elhunyt Czene Csaba, akit Jeles András Monteverdi Birkózókörének tagjaként és a Taxidermia tragikus sorsú tisztiszolgájaként…
továbbhír
Forgách András 2015 novemberében megjelent könyve súlyos, személyes történetet tár fel: közel harminc év múltán kiderült a szerző számára, hogy…
továbbmagazin
„Ha indiánok lehetnénk! mindig pattanásig feszülten, és a vágtató lovon, beledőlve a levegőbe, mindig újra meg-megremegve a reme¬gő földön, amíg már…
továbbhír
Kenyeres Bálint Hier (Tegnap) című játékfilmtervét meghívták a 64. cannes-i filmfesztivál hivatalos programjaként megrendezendő Atelier elnevezésű…
továbbhír
Nagyobb nemzetközi koprodukcióban készülhet Kenyeres Bálint új filmje, ha minden a terv szerint alakul. Az 1,6 millió eurós összköltségvetésű film…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéJenny / Egy lányról